Svar på vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga frågor.

Hur gör jag om jag har frågor kring en produkt i ert sortiment?
Kontakta i första hand vår butik via telefon eller mail, 08-612 12 11 eller stockholm@terrang.se där vi svarar efter bästa förmåga på vardagar mellan 10:00-18:00. Du kan i nödfall även nå oss via våra sociala kanaler, men produktfrågor är bättre att ta med butiken.

Får jag handla på Terräng om jag är yngre än 18 år?

Du måste vara minst 18 år för att handla på terrang.se – om du ännu inte fyllt 18 år kan du ändå köpa produkter om du har fått tillåtelse av din förälder eller vårdnadshavare och/eller på annat sätt har juridisk rätt att göra köp.

När skickas min beställning?
Dina varor skickas normalt 1–3 arbetsdagar från att vi mottagit din beställning och förutsatt att varan/varorna finns i lager. Uppdatering 2022-05-20: just nu har vi en ovanligt stor mängd ordrar, vilket förlänger tidsförhållandet till 7–10 dagar. Vi jobbar för högtryck med att snabbt komma tillbaka till normala leveranstider. Tack för din förståelse i detta.

Hur gör jag om jag vill returnera min beställning?
Du har enl. köplagen 14 dagars full returrätt när du handlar på terrang.se – vid en retur eller byte är det du som kund som bekostar returfrakten. Köpesumman återbetalas (genom Svea) utifrån en bedömning av varans skick. Skicka tillbaka varan/varorna i originalskick tillsammans med följesedel/retursedel till:

Terräng Stockholm
Kungsholmsgatan 20
112 27 STOCKHOLM

Vad gör jag om någonting är fel eller fattas på varan?
Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att något är felproducerat och inte stämmer överens med förväntningarna. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan. Vid en godkänd reklamation kommer din produkt i första hand att repareras. I andra hand ersätter vi den med en likadan eller likvärdig. I tredje hand ersätter vi dig för varan. Kontakta oss på order@terrang.se så hjälper vi dig med ditt reklamationsärende på bästa sätt. Förbered gärna bilder och en beskrivning av problemet inför kontakten med oss.